Tak było w poprzednich edycjach... Słuchowe wyzwania i dużo dobrej zabawy! Nie chodzi o rywalizację... lecz o spotkanie tych, których ciekawią pomysły na wykorzystanie muzycznego słuchu.

Dlaczego warto?

ZABAWA

Muzyka to nie źródło stresu, ćwiczenia mogą dawać radość!

ROZWÓJ

Po mYear Twój słuch już nigdy
nie będzie taki sam.

MUZYKA

Przykłady muzyczne,
jakich nie znajdziesz na zajęciach.

PRZYJAŹNIE

Poznasz ludzi, którzy mają te same zainteresowania i pasje.

Zasób 14

Kształcenie słuchu INACZEJ!

mYear to wydarzenie bezprecedensowe w tradycji szkolnictwa muzycznego. Adresujemy je do wszystkich zainteresowanych kształceniem umiejętności praktycznego wykorzystywania słuchu muzycznego, wiedzy i muzycznej wyobraźni - w sposób nieszablonowy, pobudzający kreatywność, inspirujący do twórczych przemyśleń.

Zasób 14

SPOTKANIE chcących usłyszeć WIĘCEJ!

W poprzednich edycjach mYear organizowanych we wrocławskiej uczelni (2012-2018) Festiwal odwiedziło łącznie ponad 800 uczniów, studentów i nauczycieli , którzy wzięli udział w otwartych festiwalowych zadaniach, dyskusjach, nowych formach ćwiczeń, a nawet grach edukacyjnych. Zapraszamy ponownie w roku 2020 - atrakcji nie zabraknie!

Zasób 14

INSPIRACJE

Rozmaite zadania słuchowe, które "narodziły się" podczas mYear, inspirują do własnych słuchowych i dydaktycznych poszukiwań. Cieszy nas, gdy dowiadujemy się o kolejnych "Arkuszach jednego dzieła", "Ścieżkach słuchowych" , "Testerach-przesterach", czy "Dźwiękowych grach terenowych" powstających po mYear.

Zasób 14

od NAUKI do NAUCZANIA

Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii wrocławskiej uczelni, z którego wywodzi się kadra dydaktyczna przygotowująca Festiwal, jest obecnie najwyżej ocenionym wydziałem tego typu (sklasyfikowany w kategorii A+). To zobowiązuje!

Zasób 14

Kształcenie słuchu INACZEJ!

mYear to wydarzenie bezprecedensowe w tradycji szkolnictwa muzycznego. Adresujemy je do wszystkich zainteresowanych kształceniem umiejętności praktycznego wykorzystywania słuchu muzycznego, wiedzy i muzycznej wyobraźni - w sposób nieszablonowy, pobudzający kreatywność, inspirujący do twórczych przemyśleń.

Zasób 14

SPOTKANIE chcących usłyszeć WIĘCEJ!

W poprzednich edycjach mYear organizowanych we wrocławskiej uczelni (2012-2018) Festiwal odwiedziło łącznie ponad 800 uczniów, studentów i nauczycieli , którzy wzięli udział w otwartych festiwalowych zadaniach, dyskusjach, nowych formach ćwiczeń, a nawet grach edukacyjnych. Zapraszamy ponownie w roku 2020 - atrakcji nie zabraknie!

Zasób 14

INSPIRACJE

Rozmaite zadania słuchowe, które "narodziły się" podczas mYear, inspirują do własnych słuchowych i dydaktycznych poszukiwań. Cieszy nas, gdy dowiadujemy się o kolejnych "Arkuszach jednego dzieła", "Ścieżkach słuchowych" , "Testerach-przesterach", czy "Dźwiękowych grach terenowych" powstających po mYear.

Zasób 14

od NAUKI do NAUCZANIA

Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii wrocławskiej uczelni, z którego wywodzi się kadra dydaktyczna przygotowująca Festiwal, jest obecnie najwyżej ocenionym wydziałem tego typu (sklasyfikowany w kategorii A+). To zobowiązuje!

Festiwal Wyobraźni Muzycznej mYear to wydarzenie przyciągające gości z całej Polski oraz Wrocławian: uczniów, studentów, melomanów - zainteresowanych pomysłami na kształcenie i badanie możliwości słuchu muzycznego. Festiwal zawiera część konkursową, w której chętni uczestnicy mierzą się z niekonwencyjnymi zadaniami, otrzymują informację zwrotną o swoich wynikach, a najlepsi nagrody. Zadania festiwalowe od lat wchodzą do dydaktyki w szkołach muzycznych. W części wykładowej prezentujemy autorskie pomysły na rozwijanie słuchu - dla ucznia oraz dla nauczyciela! Stałym elementem są koncerty, gdzie zadania słuchowe realizowane są (to ewenement na skalę światową) w czasie muzyki prezentowanej na żywo lub z niekonwencjonalnych źródeł dźwięku.

mYear nie ma odpowiednika w Polsce, ani w Europie, dlatego przyciąga pasjonatów muzyki z odległych ośrodków. Pokazuje, że nauka muzyki to nie tylko ciężka praca „dla wtajemniczonych”, ale przede wszystkim zarażanie pasją przy wspólnym analizowaniu muzycznych zjawisk. Organizowany przez Akademię Muzyczną we Wrocławiu, w tym Pracownię Kształcenia Słuchu i Wyobraźni Muzycznej, zapewnia wysoki poziom merytoryczny w połączeniu z promocją nowoczesnych i efektywnych narzędzi dydaktycznych, a przede wszystkim w oparciu o muzykę o wysokich walorach artystycznych.

W roku 2022 planujemy m.in.:
- 2 koncerty zaproszonych muzyków, ze specjalnie opracowanymi repertuarami stanowiącymi materiał do zadań słuchowych
- 7 „stref słuchacza” w kampusie Akademii Muzycznej we Wrocławiu, tj. przestrzeni z niekonwencjonalnymi zadaniami muzycznymi
- projekcję filmową z ćwiczeniami z zakresu kształcenia słuchu pod tytułem „Nowe Horyzonty kształcenia słuchu”
- prezentację nowych „arkuszy jednego dzieła” – flagowego typu zdania wspomagającego profesjonalne kształcenie słuchu muzycznego, które powstało i rozwijało się od początku festiwali mYear
- panel wykładowy: prelekcje poświęcone kontekstom wykorzystywania pasji nauczycielskich w efektywnej dydaktyce muzycznej (pod wspólnym tytułem: „mi pasja brzmi”).

Zespół

RADA FESTIWALOWA

Zespół autorów i jurorów

Rada ma każdorazowo nieco odmienny skład. Tworzą ją pedagodzy zaangażowani w działalność naukową i pedagogiczną w zakresie przedmiotów ogólnomuzycznych, autorzy zadań.

Michał Moc

Kierownik projektu

Pomysłodawca mYear. Organizator pierwszych edycji (początkowo pod nazwą Olimpiada Słuchowa). Zawzięty kompozytor, pedagog i podróżnik.

Tomasz Kienik

WSPÓŁAUTOR ZADAŃ, KONSULTANT

Teoretyk muzyki, metodyk i oddany praktyce muzycznej nauczyciel. Porządkuje dźwięki, wiedzę, pomysły i dba o pamięć.

ZESPÓŁ AMKL

Wykładowcy i studenci

Każdy mYear wspierają muzycy i teoretycy związani z Wydziałem Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii, wolontariusze - studenci oraz pracownicy AMKL. Bez ich zaangażowania nie byłoby mYear!