Tak było w poprzednich edycjach... Słuchowe wyzwania i dużo dobrej zabawy! Nie chodzi o rywalizację... lecz o spotkanie tych, których ciekawią pomysły na wykorzystanie muzycznego słuchu.
TAK BYŁO w ROKU 2022
skrót filmowy - cz. 1
(kliknij aby odtworzyć, ciąg dalszy na dole strony)
skrót filmowy - cz. 1
(kliknij aby odtworzyć, ciąg dalszy na dole strony)
Dlaczego warto?
Muzyka to nie źródło stresu, ćwiczenia mogą dawać radość!
Po mYear Twój słuch już nigdy
nie będzie taki sam.
![](https://myear.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/haschkamerton-kolor-2-ojtikpdr99c9j05wa0c7lzk1hqxjspaydgyqzler88.png)
Przykłady muzyczne,
jakich nie znajdziesz
na zajęciach.
Poznasz ludzi, którzy mają te same zainteresowania i pasje.
Kształcenie słuchu INACZEJ!
mYear to wydarzenie bezprecedensowe w tradycji szkolnictwa muzycznego. Adresujemy je do wszystkich zainteresowanych kształceniem umiejętności praktycznego wykorzystywania słuchu muzycznego, wiedzy i muzycznej wyobraźni - w sposób nieszablonowy, pobudzający kreatywność, inspirujący do twórczych przemyśleń.
SPOTKANIE chcących usłyszeć WIĘCEJ!
W poprzednich edycjach mYear organizowanych we wrocławskiej uczelni (2012-2018) Festiwal odwiedziło łącznie ponad 800 uczniów, studentów i nauczycieli , którzy wzięli udział w otwartych festiwalowych zadaniach, dyskusjach, nowych formach ćwiczeń, a nawet grach edukacyjnych. Zapraszamy ponownie w roku 2020 - atrakcji nie zabraknie!
INSPIRACJE
Rozmaite zadania słuchowe, które "narodziły się" podczas mYear, inspirują do własnych słuchowych i dydaktycznych poszukiwań. Cieszy nas, gdy dowiadujemy się o kolejnych "Arkuszach jednego dzieła", "Ścieżkach słuchowych" , "Testerach-przesterach", czy "Dźwiękowych grach terenowych" powstających po mYear.
od NAUKI do NAUCZANIA
Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii wrocławskiej uczelni, z którego wywodzi się kadra dydaktyczna przygotowująca Festiwal, jest obecnie najwyżej ocenionym wydziałem tego typu (sklasyfikowany w kategorii A+). To zobowiązuje!
Kształcenie słuchu INACZEJ!
mYear to wydarzenie bezprecedensowe w tradycji szkolnictwa muzycznego. Adresujemy je do wszystkich zainteresowanych kształceniem umiejętności praktycznego wykorzystywania słuchu muzycznego, wiedzy i muzycznej wyobraźni - w sposób nieszablonowy, pobudzający kreatywność, inspirujący do twórczych przemyśleń.
SPOTKANIE chcących usłyszeć WIĘCEJ!
W poprzednich edycjach mYear organizowanych we wrocławskiej uczelni (2012-2018) Festiwal odwiedziło łącznie ponad 800 uczniów, studentów i nauczycieli , którzy wzięli udział w otwartych festiwalowych zadaniach, dyskusjach, nowych formach ćwiczeń, a nawet grach edukacyjnych. Zapraszamy ponownie w roku 2020 - atrakcji nie zabraknie!
INSPIRACJE
Rozmaite zadania słuchowe, które "narodziły się" podczas mYear, inspirują do własnych słuchowych i dydaktycznych poszukiwań. Cieszy nas, gdy dowiadujemy się o kolejnych "Arkuszach jednego dzieła", "Ścieżkach słuchowych" , "Testerach-przesterach", czy "Dźwiękowych grach terenowych" powstających po mYear.
od NAUKI do NAUCZANIA
Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii wrocławskiej uczelni, z którego wywodzi się kadra dydaktyczna przygotowująca Festiwal, jest obecnie najwyżej ocenionym wydziałem tego typu (sklasyfikowany w kategorii A+). To zobowiązuje!
TAK BYŁO w ROKU 2022
skrót filmowy - cz. 2
(kliknij aby odtworzyć)
skrót filmowy - cz. 2
(kliknij aby odtworzyć)
Dziękujemy Panu Waldemarowi Bali za relacje filmowe.
Nauczycieli zainteresowanych przebiegiem z zadań w celach metodycznych oraz w ramach przygotowań uczniów do przyszłych edycji mYear - zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z obszerną archiwalną dokumentacją filmową poszczególnych ćwiczeń dostępną z omówieniem w ramach konsultacji uczelnianych.
Nauczycieli zainteresowanych przebiegiem z zadań w celach metodycznych oraz w ramach przygotowań uczniów do przyszłych edycji mYear - zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z obszerną archiwalną dokumentacją filmową poszczególnych ćwiczeń dostępną z omówieniem w ramach konsultacji uczelnianych.
Festiwal Wyobraźni Muzycznej mYear to wydarzenie przyciągające gości z całej Polski oraz Wrocławian: uczniów, studentów, melomanów - zainteresowanych pomysłami na kształcenie i badanie możliwości słuchu muzycznego. Festiwal zawiera część konkursową, w której chętni uczestnicy mierzą się z niekonwencyjnymi zadaniami, otrzymują informację zwrotną o swoich wynikach, a najlepsi nagrody. Zadania festiwalowe od lat wchodzą do dydaktyki w szkołach muzycznych. W części wykładowej prezentujemy autorskie pomysły na rozwijanie słuchu - dla ucznia oraz dla nauczyciela! Stałym elementem są koncerty, gdzie zadania słuchowe realizowane są (to ewenement na skalę światową) w czasie muzyki prezentowanej na żywo lub z niekonwencjonalnych źródeł dźwięku.
mYear nie ma odpowiednika w Polsce, ani w Europie, dlatego przyciąga pasjonatów muzyki z odległych ośrodków. Pokazuje, że nauka muzyki to nie tylko ciężka praca „dla wtajemniczonych”, ale przede wszystkim zarażanie pasją przy wspólnym analizowaniu muzycznych zjawisk. Organizowany przez Akademię Muzyczną we Wrocławiu, w tym Pracownię Kształcenia Słuchu i Wyobraźni Muzycznej, zapewnia wysoki poziom merytoryczny w połączeniu z promocją nowoczesnych i efektywnych narzędzi dydaktycznych, a przede wszystkim w oparciu o muzykę o wysokich walorach artystycznych.
W roku 2022 zrealizowaliśmy m.in.:
- 2 koncerty zaproszonych muzyków, ze specjalnie opracowanymi repertuarami stanowiącymi materiał do zadań słuchowych
- 7 „stref słuchacza” w kampusie Akademii Muzycznej we Wrocławiu, tj. przestrzeni z niekonwencjonalnymi zadaniami muzycznymi
- projekcję filmową z ćwiczeniami z zakresu kształcenia słuchu pod tytułem „Nowe Horyzonty kształcenia słuchu”
- prezentację nowych „arkuszy jednego dzieła” – flagowego typu zdania wspomagającego profesjonalne kształcenie słuchu muzycznego, które powstało i rozwijało się od początku festiwali mYear
- panel wykładowy: prelekcje poświęcone kontekstom wykorzystywania pasji nauczycielskich w efektywnej dydaktyce muzycznej (pod wspólnym tytułem: „mi pasja brzmi”).
Zespół
![](https://myear.pl/wp-content/uploads/2019/12/23.jpg)
RADA FESTIWALOWA
Zespół autorów i jurorów
Rada ma każdorazowo nieco odmienny skład. Tworzą ją pedagodzy zaangażowani w działalność naukową i pedagogiczną w zakresie przedmiotów ogólnomuzycznych, autorzy zadań.
![](https://myear.pl/wp-content/uploads/2019/12/21.jpg)
Michał Moc
Kierownik projektu
Pomysłodawca mYear. Organizator pierwszych edycji (początkowo pod nazwą Olimpiada Słuchowa). Zawzięty kompozytor, pedagog i podróżnik.
![](https://myear.pl/wp-content/uploads/2019/12/kienik-1.jpg)
Tomasz Kienik
WSPÓŁAUTOR ZADAŃ, KONSULTANT
Teoretyk muzyki, metodyk i oddany praktyce muzycznej nauczyciel. Porządkuje dźwięki, wiedzę, pomysły i dba o pamięć.
![](https://myear.pl/wp-content/uploads/2019/12/22.jpg)
ZESPÓŁ AMKL
Wykładowcy i studenci
Każdy mYear wspierają muzycy i teoretycy związani z Wydziałem Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii, wolontariusze - studenci oraz pracownicy AMKL. Bez ich zaangażowania nie byłoby mYear!