Tak było w poprzednich edycjach... Słuchowe wyzwania i dużo dobrej zabawy! Nie chodzi o rywalizację... lecz o spotkanie tych, których ciekawią pomysły na wykorzystanie muzycznego słuchu.
TAK BYŁO w ROKU 2022
skrót filmowy - cz. 1
(kliknij aby odtworzyć, ciąg dalszy na dole strony)
skrót filmowy - cz. 1
(kliknij aby odtworzyć, ciąg dalszy na dole strony)
Dlaczego warto?
Muzyka to nie źródło stresu, ćwiczenia mogą dawać radość!
Po mYear Twój słuch już nigdy
nie będzie taki sam.
Przykłady muzyczne,
jakich nie znajdziesz
na zajęciach.
Poznasz ludzi, którzy mają te same zainteresowania i pasje.
Kształcenie słuchu INACZEJ!
mYear to wydarzenie bezprecedensowe w tradycji szkolnictwa muzycznego. Adresujemy je do wszystkich zainteresowanych kształceniem umiejętności praktycznego wykorzystywania słuchu muzycznego, wiedzy i muzycznej wyobraźni - w sposób nieszablonowy, pobudzający kreatywność, inspirujący do twórczych przemyśleń.
SPOTKANIE chcących usłyszeć WIĘCEJ!
W poprzednich edycjach mYear organizowanych we wrocławskiej uczelni (2012-2018) Festiwal odwiedziło łącznie ponad 800 uczniów, studentów i nauczycieli , którzy wzięli udział w otwartych festiwalowych zadaniach, dyskusjach, nowych formach ćwiczeń, a nawet grach edukacyjnych. Zapraszamy ponownie w roku 2020 - atrakcji nie zabraknie!
INSPIRACJE
Rozmaite zadania słuchowe, które "narodziły się" podczas mYear, inspirują do własnych słuchowych i dydaktycznych poszukiwań. Cieszy nas, gdy dowiadujemy się o kolejnych "Arkuszach jednego dzieła", "Ścieżkach słuchowych" , "Testerach-przesterach", czy "Dźwiękowych grach terenowych" powstających po mYear.
od NAUKI do NAUCZANIA
Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii wrocławskiej uczelni, z którego wywodzi się kadra dydaktyczna przygotowująca Festiwal, jest obecnie najwyżej ocenionym wydziałem tego typu (sklasyfikowany w kategorii A+). To zobowiązuje!
Kształcenie słuchu INACZEJ!
mYear to wydarzenie bezprecedensowe w tradycji szkolnictwa muzycznego. Adresujemy je do wszystkich zainteresowanych kształceniem umiejętności praktycznego wykorzystywania słuchu muzycznego, wiedzy i muzycznej wyobraźni - w sposób nieszablonowy, pobudzający kreatywność, inspirujący do twórczych przemyśleń.
SPOTKANIE chcących usłyszeć WIĘCEJ!
W poprzednich edycjach mYear organizowanych we wrocławskiej uczelni (2012-2018) Festiwal odwiedziło łącznie ponad 800 uczniów, studentów i nauczycieli , którzy wzięli udział w otwartych festiwalowych zadaniach, dyskusjach, nowych formach ćwiczeń, a nawet grach edukacyjnych. Zapraszamy ponownie w roku 2020 - atrakcji nie zabraknie!
INSPIRACJE
Rozmaite zadania słuchowe, które "narodziły się" podczas mYear, inspirują do własnych słuchowych i dydaktycznych poszukiwań. Cieszy nas, gdy dowiadujemy się o kolejnych "Arkuszach jednego dzieła", "Ścieżkach słuchowych" , "Testerach-przesterach", czy "Dźwiękowych grach terenowych" powstających po mYear.
od NAUKI do NAUCZANIA
Wydział Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii wrocławskiej uczelni, z którego wywodzi się kadra dydaktyczna przygotowująca Festiwal, jest obecnie najwyżej ocenionym wydziałem tego typu (sklasyfikowany w kategorii A+). To zobowiązuje!
TAK BYŁO w ROKU 2022
skrót filmowy - cz. 2
(kliknij aby odtworzyć)
skrót filmowy - cz. 2
(kliknij aby odtworzyć)
Dziękujemy Panu Waldemarowi Bali za relacje filmowe.
Nauczycieli zainteresowanych przebiegiem z zadań w celach metodycznych oraz w ramach przygotowań uczniów do przyszłych edycji mYear - zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z obszerną archiwalną dokumentacją filmową poszczególnych ćwiczeń dostępną z omówieniem w ramach konsultacji uczelnianych.
Nauczycieli zainteresowanych przebiegiem z zadań w celach metodycznych oraz w ramach przygotowań uczniów do przyszłych edycji mYear - zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z obszerną archiwalną dokumentacją filmową poszczególnych ćwiczeń dostępną z omówieniem w ramach konsultacji uczelnianych.
Festiwal Wyobraźni Muzycznej mYear to wydarzenie przyciągające gości z całej Polski oraz Wrocławian: uczniów, studentów, melomanów - zainteresowanych pomysłami na kształcenie i badanie możliwości słuchu muzycznego. Festiwal zawiera część konkursową, w której chętni uczestnicy mierzą się z niekonwencyjnymi zadaniami, otrzymują informację zwrotną o swoich wynikach, a najlepsi nagrody. Zadania festiwalowe od lat wchodzą do dydaktyki w szkołach muzycznych. W części wykładowej prezentujemy autorskie pomysły na rozwijanie słuchu - dla ucznia oraz dla nauczyciela! Stałym elementem są koncerty, gdzie zadania słuchowe realizowane są (to ewenement na skalę światową) w czasie muzyki prezentowanej na żywo lub z niekonwencjonalnych źródeł dźwięku.
mYear nie ma odpowiednika w Polsce, ani w Europie, dlatego przyciąga pasjonatów muzyki z odległych ośrodków. Pokazuje, że nauka muzyki to nie tylko ciężka praca „dla wtajemniczonych”, ale przede wszystkim zarażanie pasją przy wspólnym analizowaniu muzycznych zjawisk. Organizowany przez Akademię Muzyczną we Wrocławiu, w tym Pracownię Kształcenia Słuchu i Wyobraźni Muzycznej, zapewnia wysoki poziom merytoryczny w połączeniu z promocją nowoczesnych i efektywnych narzędzi dydaktycznych, a przede wszystkim w oparciu o muzykę o wysokich walorach artystycznych.
W roku 2022 zrealizowaliśmy m.in.:
- 2 koncerty zaproszonych muzyków, ze specjalnie opracowanymi repertuarami stanowiącymi materiał do zadań słuchowych
- 7 „stref słuchacza” w kampusie Akademii Muzycznej we Wrocławiu, tj. przestrzeni z niekonwencjonalnymi zadaniami muzycznymi
- projekcję filmową z ćwiczeniami z zakresu kształcenia słuchu pod tytułem „Nowe Horyzonty kształcenia słuchu”
- prezentację nowych „arkuszy jednego dzieła” – flagowego typu zdania wspomagającego profesjonalne kształcenie słuchu muzycznego, które powstało i rozwijało się od początku festiwali mYear
- panel wykładowy: prelekcje poświęcone kontekstom wykorzystywania pasji nauczycielskich w efektywnej dydaktyce muzycznej (pod wspólnym tytułem: „mi pasja brzmi”).
Zespół
RADA FESTIWALOWA
Zespół autorów i jurorów
Rada ma każdorazowo nieco odmienny skład. Tworzą ją pedagodzy zaangażowani w działalność naukową i pedagogiczną w zakresie przedmiotów ogólnomuzycznych, autorzy zadań.
Michał Moc
Kierownik projektu
Pomysłodawca mYear. Organizator pierwszych edycji (początkowo pod nazwą Olimpiada Słuchowa). Zawzięty kompozytor, pedagog i podróżnik.
Tomasz Kienik
WSPÓŁAUTOR ZADAŃ, KONSULTANT
Teoretyk muzyki, metodyk i oddany praktyce muzycznej nauczyciel. Porządkuje dźwięki, wiedzę, pomysły i dba o pamięć.
ZESPÓŁ AMKL
Wykładowcy i studenci
Każdy mYear wspierają muzycy i teoretycy związani z Wydziałem Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii, wolontariusze - studenci oraz pracownicy AMKL. Bez ich zaangażowania nie byłoby mYear!